Jarig zijn in Thailand... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Henk - WaarBenJij.nu Jarig zijn in Thailand... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Henk - WaarBenJij.nu

Jarig zijn in Thailand...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Henk

01 April 2011 | Thailand, Bangkok

De dag waarvoor ik hier op KohChang gereserveerd heb, is aangebroken. Gisteren hebben we al besproken vandaag vroeg op te staan, en na het ontbijt naar de andere kant van het eiland, de oostkust, te gaan. Kijken wat daar te beleven valt.
Aangezien KohChang na Phuket en KohSamui het derde grootste eiland is, wordt dit een toch van 40 kilometer, en ook weer terug... Zo'n eind achter op een brommer zijn mijn billekes niet gewend... Ik ben dan ook blij dat we af en toe even afstappen.
Ik zit aan de goeie kant van het eiland blijkt, aan deze kant is werkelijk niks te beleven. Het ziet er ook allemaal veel armoediger uit. We kunnen naar een waterval, of naar een tempel, maar dan heb je het ook gehad. Zelfs een fatsoenlijke plek voor 'n goeie bak koffie vind je hier niet.
We draaien een weg in om naar een vissersdorpje te gaan. Alleen, die weg splitst zich in tweeen, en geen wegwijzers welke kant dan weer op te gaan. We draaien dus maar om... Een eindje verder draaien we de weg in om naar een waterval te gaan. Na best een eind rijden houdt de weg domweg op... 2 paden leiden de jungle in, maar ook hier staat niet bij welk pad je kiest voor de waterval. Wie weet waar je uitkomt, en hoe lang het duurt voordat je ergens uitkomt, als je het verkeerde pad kiest. Dat wordt 'm dus ook niet.
Alweer draaien we om.
Wanneer we langs een Chinese tempel komen, neemt Gig me mee naar boven. Hij zegt dat we mijn geluk voor het nieuwe levensjaar gaan afsmeken bij Buddha. Alle rituelen voeren we samen uit, we doen allebei onze wensen, en nu maar hopen dat die uitkomen. We werpen ook nog de geluksstokjes die je in menige tempel vindt. Buddha groeten, alweer een wens doen, de beker met stokjes flink schudden, en vanzelf valt er 1 stokje uit. Buddha danken, en kijken welk nummer op het stokje staat. Dat correspondeert dan weer met een uitleg op papier. Ik heb echt geluk, mijn toekomst ziet er prima uit. We kopen nog een slinger rotjes (ja, die van nieuwjaar, maar dan heel veel aan elkaar), hangen die op en laten hem leegknallen. Hiermee worden alle boze en kwaadaardige geesten bij me vandaan gehaald. Ik moet dus wel 'n goed jaar tegemoet gaan... ;)
Er zijn verschillende olifantenkampen op KohChang. Sowieso heet een olifant Chang op z'n Thais, en is de naam van dit eiland afgeleid aan de vorm ervan, die lijkt op een olifantenkop. Wanneer je op de plattegrond boven aan dit verhaal het eiland bekijkt, zie je met een beetje fantasie die kop ook wel... de slurf zit rechtsonder, het oor linksboven.
We maken een tocht door de ongerepte jungle met een olifant. Ik heb dat al eerder gedaan, Gig nog nooit. Het verschil met toen in Noord-Thailand is alleen dat we nu echt door de jungle gaan, de takken zwiepen om onze oren... Halverwege komen we bij een meer, en gaan we zwemmen met de olifant. Kleren uit, het zitgedeelte van de olifant af, en het water in. Olifanten vinden dat erg prettig. Hij dompelt zich dan ook helemaal onder, en dat betekent dat Gig er meermalen vanaf valt, en ik me maar ternauwernood zittende kan houden. Wanneer Chang zich op z'n zij gooit, moet ik het ook ontgelden, en kan me niet meer vasthouden. Echt funny om te doen! Keigrappig! En zo gaat dat 'n kwartiertje door. Daarna verder de jungle in, om na 2 uur weer terug te keren in het kamp.
Vandaag is er echte zon, de bewolking is weg. Het is bloedheet, 35 graden, en behalve in de jungle niet veel schaduw. Ik ben dan ook behoorlijk verbrand, vooral op m'n kale bolleke... Gelukkig heb ik in mijn reisapotheek voldoende aftersun ;)
Tijd voor een lunch, dit keer wordt het de lekkerste nudelsoep die ik ooit in Thailand gegeten heb, om daarna terug te gaan naar het hotel, beetje uitrusten van vandaag voordat we aan de avond gaan beginnen.
Wanneer ik op m'n kamer kom, staat daar een mooie gekoelde fles champagne en 2 glazen, op een mooi versierde tafel met gestrooide verse bloemen. Wow, wat een verrassing. Een A4-formaat grote foto van het strand van het resort, met daarop "gefeliciteerd, een dolfijne dag, marij, leandra en dennis". Erg lief! Meteen maar even 'n smsje gestuurd om te bedanken. Leuk geregeld, had ik echt niet verwacht...
Die gaan we ons in elk geval laten smaken!
Het is bijna 19.30 nu. Ik weet niet wat er verder gaat gebeuren, maar zeker is dat Gig me ergens mee naar toe gaat nemen. Ik ben heel benieuwd wat het gaat worden, wat hij voor me in petto heeft... wordt dus vervolgd...

  • 01 April 2011 - 13:28

    Dochterlief:

    Wauw pap. Echt weer een mooi verhaaltje. Hopelijk heb je echt een super dag daar om nooit meer te vergeten.

    knufje

  • 01 April 2011 - 17:12

    Bels:

    Hoi Henk,wat een leuk verslagje,vooral met de olifant,lijkt me keileuk.Hopelijk geniet je er van maar aan de verhaaltjes te lezen is dit wel zo.Wat leuk van de kids en Marij om je zo te verrassen.Dat doet je toch wel wat,denk ik;Ondertussen gaat het hier ook zijn gewone gangetje,morgen krijgen we een mooi dagje van 24 graden als we de weerman moeten geloven maar zondag is dat alweer gedaan daarom laat het zonnetje maar schijnen op je kale bol,kan geen kwaad!!!Heel veel verre grtjs uit Belgie.Niels heeft met plezier het verhaaltje van de olifant gelezen,dus van hem ook de grtjs!!!!

  • 01 April 2011 - 17:29

    Roland:

    Hey Henk. Klinkt goed jo, wat een ervaringen. Als dat zo lees dus meer dan een mooie verjaardag. Zo'n vakantie is toch weer wat anders dan op de fiets naar Monchau of Ommen. Geniet met volle teugen en we gaan snel daten. Toch? Groet Roland

  • 01 April 2011 - 22:04

    Erik Snackkie:

    heej henk,

    Gefeliciteerd he!
    me standaard verhaaltje van, maak er een mooie dag van schiet nu niet echt op. want ik weet dat je dat toch wel gaat hebben daar zo....

    dus, nog vele jaren maak ik er dan maar van ;)

    Groetjes erikje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Actief sinds 26 Okt. 2008
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 26351

Voorgaande reizen:

22 Maart 2011 - 18 April 2011

M'n droom achterna....

Landen bezocht: