Laatste dag op m'n bounty-eiland - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Henk - WaarBenJij.nu Laatste dag op m'n bounty-eiland - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Henk - WaarBenJij.nu

Laatste dag op m'n bounty-eiland

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Henk

04 April 2011 | Thailand, Bangkok

Eigenlijk vandaag niet zo heel veel gedaan... In de ochtend en begin van de middag wat gesjopt, daarna op het strand willen gaan liggen.
Het is echter zo vervelend bloedheet, alweer 36 graden vandaag, dat we kiezen voor het zwembad. Het resort heeft er 2, eentje beneden aan het strand, eentje boven op de rotsen. Aangezien ook het uitzicht daar magnifique is, en watergordijnen en een jaccuzi aanwezig zijn, is deze keuze niet zo moeilijk. Daarbij is het daar lekker rustig, omdat de meesten die hier in het resort zitten hier niet mogen komen, die zitten in een goedkopere kamer... Toch niet voor niks zoveel betaald ;) We hebben van elkaar hele mooie foto's gemaakt in het zwembad, ik wil die hier wel steeds plaatsen, maar steeds als we besluiten even internet op te gaan heb ik m'n camera niet bij... We liggen heerlijk in de schaduw (in de zon is het echt niet vol te houden en ik ben genoeg verbrand) en vallen vrij snel in slaap. Tot we tegen het vallen van de avond worden opgeschrikt door een ontiegelijk heftige regenbui. Een warme douche wel, en we liggen onder een parasol, maar toch niet echt grappig... Dat hadden we dus niet in de gaten gehad. We wachten even tot de ergste druppels over zijn. Dat duurt met zo'n regenbui normaal gesproken een half uurtje hier in de tropen, maar het blijft donker, het blijft regenen, dus we lopen toch maar naar beneden naar onze kamer. Het vervelende van zo'n regenbui op een hete dag is dat het meteen broeierig en plakkerig warm is, en vies benauwd. De luchtvochtigheid is hoog, dat heb je zelfs in de zomer in de AquaMundo van CP niet. Het mooie van zo'n regenbui is dat je zoveel verschillende kleuren groen ziet, zoveel heb je er nog nooit bij elkaar gezien.
Terug op de kamer lekker in bad gaan liggen, beetje relaxen, en dan is het tijd om gaan te eten. De regen is zo'n beetje opgehouden, maar nog steeds is het niet helemaal droog. De weg (er is er immers maar eentje hierzo) staat halfblank, en ik kan me bijna voorstellen hoe de mensen het in de zuidelijke provincies aan de andere kant van Thailand moeten hebben. Ook hier komen plotseling allerlei kleine riviertjes van de bergen af, ik had niet het idee dat het zoveel regende.
We kiezen ervoor om te gaan eten in het restaurant van onze eerste dag hier. Alleen niet aan het strand, dat is onmogelijk met dit weer. Wel lekker gegeten, en vervolgens natuurlijk even afscheid genomen van het snookercafe. Het valt mee, rond middernacht zijn we alweer terug op de kamer. Dat moet ook wel, want morgenvroeg staat om 11 uur de taxi klaar om ons naar de ferryboot te brengen om terug te gaan naar het vasteland.