Terug in Pattaya: ziek... :( - Reisverslag uit Chon Buri, Thailand van Henk - WaarBenJij.nu Terug in Pattaya: ziek... :( - Reisverslag uit Chon Buri, Thailand van Henk - WaarBenJij.nu

Terug in Pattaya: ziek... :(

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Henk

04 April 2011 | Thailand, Chon Buri

Best lekker geslapen vannacht, maar ik word wakker met een raar gevoel in mijn maag. Niet alleen omdat ik vandaag mijn mooie bounty-eiland verlaat, maar omdat er iets dwars lijkt te zitten.
Verder is er niks aan de hand. Na het ontbijt (voor de laatste keer aan het strand, maar wel in de schaduw want de zon schijnt volop en het is om 8 uur goed benauwd, zal zeker van de regenbui zijn van gisteren), brengt m'n menneke de brommer terug en ga ik onze spullekes inpakken. Toch eerst maar eens naar toilet. Ik hou er een goed gevoel aan over.
De taxi is er klokslag 11 uur, om 12 uur vertrekt de ferryboot. Ik heb stiekem al heimwee naar dit eiland. Ik heb er geen spijt van dat ik me een dag vergiste in de aankomst hier en dus een dag langer heb kunnen genieten. Alles hier op het eiland, maar dan ook werkelijk alles, is puur. Puur en ongerept. Heerlijk gevoel hiervan te hebben mogen proeven.
Aan het vasteland staat alweer de volgende taxi klaar om ons terug naar Pattaya te brengen. Onderweg heb ik veel geslapen. Ik voel me erg moe. Er wordt normaal gesproken 2 keer gestopt, 1x voor lunch, 1x om te tanken. Deze keer 3x, en alle keren maak ik dankbaar gebruik van 't toilet. Verder gaat 't wel goed, ben alleen wel blij als we bij m'n hotelkamer arriveren.
Ik ben bekaf, doodmoe, hoewel ik veel geslapen heb, het zit me niet echt lekker. Terwijl m'n menneke de koffer uitpakt ben ik alweer op bed in slaap gevallen.
Wanneer hij me wakker maakt om te vragen wat er eigenlijk is, is ie wel heel bezorgd. Het liefst wil hij me naar het ziekenhuis of naar een kliniek brengen. Nou weet ik dat dat hier inderdaad wel zo werkt, als je je onverklaarbaar niet lekker voelt ga je naar een kliniek. Ik weet hem wel wat tot bedaren te brengen, door te zeggen dat ik ook hiervoor vanalles in mijn reisapotheek heb, maar dat pas morgen wil gebruiken als het dan nog niet over is. Hij vindt wel dat ik moet eten. Omdat ik aan eten nu al sowieso niet moet denken, probeer ik hem uit te leggen wat ik nodig heb: ongekoelde cola, zoute chips, beschuit. Alleen, hier kennen ze geen beschuit. Dus waar hij mee terugkomt: niet de ontbijttoast van de Jumbo, maar met tarwebrood. Misschien niet helemaal goed begrepen, in elk geval wel goed z'n best gedaan, voor de Thai is dit toast, want dat zien ze 's morgens bij die Farang op hun bord. Ik neem 2 sneeen, en een halve fles cola, en val alweer in slaap.
Toch heeft me dat wel goed gedaan. Tegen 21 uur zeg ik tegen hem dat ik wel 'n kop thee zou lusten, of ze dat in de bar beneden ook hebben nu nog. Dus douchen, voel me redelijk ok, en naar beneden. De jasmijnthee smaakt me prima, bevalt me ook goed, dus ik hoop eigenlijk maar dat morgenvroeg alles over is. Voordeel nu is wel dat deze story tot op het huidige moment is bijgewerkt. Hopelijk kan ik lekker slapen en morgen gezond weer op...

  • 07 April 2011 - 09:45

    Gonnies:

    Ha die Henk,
    Ik hoop dat je niet meer ziek bent en snel weer kunt genieten van je droom. Groetjes uit Bergeijk. Xjes Gonnies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Actief sinds 26 Okt. 2008
Verslag gelezen: 86
Totaal aantal bezoekers 26347

Voorgaande reizen:

22 Maart 2011 - 18 April 2011

M'n droom achterna....

Landen bezocht: