Eindelijk weer in Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Henk - WaarBenJij.nu Eindelijk weer in Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Henk - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer in Chiang Mai

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Henk

09 April 2011 | Thailand, Chiang Mai

De laatste dagen heb je niks van me gelezen. Niet omdat er iets niet in orde zou zijn. Ik heb verschillende bezorgde smsjes gekregen van mensen die dachten dat ik helemaal in de kreukels zou liggen. Nee, gelukkig heeft mijn ziekzijn maar anderhalve dag geduurd, mede dankzij m'n reisapotheek en de drankjes van m'n menneke die hij toch ook nog maar geregeld had.
Dat je de laatste dagen niks van me gelezen kunt hebben ligt er domweg aan dat alle aandacht naar m'n menneke is gegaan. We zijn maar 2 weken samen hier, dus die laatste dagen moesten wel even optimaal nog benut worden ;)
Dat hebben we ook gedaan, gewoon relaxen, beetje op het strand, 's avonds lekker eten en heerlijk op stap, met alle aandacht voor elkaar.
Eergisteren hebben we, het moest er blijkbaar toch 'n keer van komen, de eerste echt knallende ruzie gehad. Het ging eigenlijk helemaal nergens over... Alles had alleen maar te maken met 1. een slok op, 2. het duidelijk aanwezige verschil tussen de Thaise en Nederlandse cultuur, en daardoor elkaar en dingen niet goed begrijpen, 3. zijn Engels en mijn Engels, en daardoor nog minder goed begrijpen, 4. van kwaad wordt erger... Het ging zo ver dat ik 'm eigenlijk de deur had willen wijzen, maar uiteindelijk toch maar niet gedaan heb. Hij voelde zich wel heel erg schuldig, maar ik was dan weer zo koppig om hem te negeren.
Inmiddels is alles zo goed en kwaad als het lukte besproken en opgelost, waarmee alles gistermiddag (ja, toch toen pas...) weer 'n beetje in orde kwam.
Gisterenavond afscheid genomen van alle (nieuwe) "vrienden" die ik hier gemaakt heb. In mijn stamkroeg die ik inmiddels heb vonden ze blijkbaar dat ze nog even van de gelegenheid gebruik moesten maken om mijn verjaardag dunnetjes over te doen. Die hadden ze hier nou eenmaal gemist terwijl ik op KohChang zat... Alweer een lekkere chocoladetaart (tja, bosse bollen kennen ze hier niet...), en vervolgens heeft het hele grapje me 3000 Baht gekost aan 4 flessen whisky... Een heel geslaagde avond in elk geval!
Vanmorgen om 10.30 stond de taxi voor de deur om me met m'n menneke naar Suvarnabhumi Airport te brengen. Eh, neenee, hij is verder niet meegegaan. Dat was ook niet de bedoeling, heeft niks met die ruzie van gister te maken. Ik ben nu gewoon heel relaxed, alleen ja, inmiddels beland in mijn geliefde ChiangMai, de roos van het noorden. Heel andere cultuur weer hier, die me bijzonder goed bevalt, en de bevolking is werkelijk totaal anders (lees vriendelijker en behulpzamer). Daarbij is het hier, hoewel de zomer nu begint, niet zo benauwend heet als in het zuiden. Vandaag was 't een heerlijke 37 graden met wat wind, en dat is hier heel aangenaam vol te houden.
Komende dagen is het Songkran, het Thais nieuwjaar. Volgens de Boeddhistische kalender begint 13 april het jaar 2555. Het feest duurt een hele week. Verder zal ik absoluut zeker de tempel op de Doi Suthep (zie 2009) weer bezoeken, en ben ik van plan naar het Winterpaleis van de koning te gaan hier 80 km (geloof ik) verderop met de prachtige, waarschijnlijk nu volop bloeiende, botanische tuinen van de koningin.
Ik houd jullie wel weer op de hoogte!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Actief sinds 26 Okt. 2008
Verslag gelezen: 81
Totaal aantal bezoekers 26354

Voorgaande reizen:

22 Maart 2011 - 18 April 2011

M'n droom achterna....

Landen bezocht: