Wat Phrathat Doi Suthep - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Henk - WaarBenJij.nu Wat Phrathat Doi Suthep - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Henk - WaarBenJij.nu

Wat Phrathat Doi Suthep

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Henk

17 April 2011 | Thailand, Chiang Mai

Degene die mijn reis ook eerdere keren gevolgd hebben, weten dat er in 2009 nogal wat dingen gebeurd zijn hier: het kletsen met monniken, de emotie, enz.
Ik heb sindsdien dan ook besloten dat ik elke keer dat ik in ChiangMai ben ook naar deze tempel zal gaan.
Het is druk, het is zaterdag, de Thai hebben 3 dagen vrij gehad voor Songkran, dus een lang weekend, dus daar zal het wel aan liggen.
Eerst de vele treden op van de lange trap naar boven om bij de tempel te komen. Het is weer 41 graden vandaag, dus dat doen we in een rustig tempo.
Mek kijkt zijn ogen uit als we boven komen. Het is de eerste keer dat hij hier is. Deze tempel is de belangrijkste van Noord-Thailand, en hij is blij dat ik hem meeneem.
We hebben veel geofferd, de bellen (klokken) geslagen om de geesten weg te houden, en natuurlijk de tempel van Mama Olifant bezocht (zie 2009).
Het grappige is, dat destijds de monnik mij uitlegde wat de bedoeling is, dat ik dat nu weet, en dat Mek door mij krijgt uitgelegd wat ie moet doen met de gouden olifant. Hij kijkt heel blij, en een beetje verbazend naar mij. Dat ik dat weet, en hij niet... grappig...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Actief sinds 26 Okt. 2008
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 26342

Voorgaande reizen:

22 Maart 2011 - 18 April 2011

M'n droom achterna....

Landen bezocht: